KAFEİN TERAPİSİ PREMATÜRE BEBEKLERE HAYAT VERİYOR
Bazı insanlar sabah kahvesi olmadan yaşayamayacaklarını söyler, fakat kafein gerçekten de prematüre bebekler için kurtarıcı olabiliyor.
Yeni bir araştırma, yüksek dozda verilen kafein terapisinin zamanından oldukça erken doğan bebeklerde beyin felci de dahil olmak üzere pek çok sakatlığı azalttığını ispatlıyor. Kanada Ontario’ daki McMaster Üniversitesi Klinik Epidemiyoloji ve Biyostatik departmanında profesör olan Dr. Barbara Schmidt, “Bu gelişme, bakıcılar ve ebeveynler için gerçekten iyi bir haber. Artık biliyoruz ki kafein terapisi, faydalı tarafları zararlı yönlerini bastırdığında kesin sonuç veren bir tedavi şeklidir.” diyor. Schmidt, “Bu ilaç, çok erken doğan çocuklardaki sakatlık oranını azalttığını ikna edici bir biçimde gösteren ilk ilaç” diyor.
Kafein Terapisi On Senedir Uygulanıyor
Normal gebelik süresi 40 haftadır ve 37 haftasını doldurmadan doğan bebekler prematüre olarak adlandırılıyor. Bir bebek ne kadar erken doğarsa yaşadığı takdirde ciddi derecede sakatlık ihtimali de o kadar çok oluyor. Bulgular genellikle ufak bebeklerde olumsuz etki yarattığına dair olduğundan neonatolojistler, prematüre bebekleri ufak sakatlıklarla yaşatabileceklerini düşünerek pratik tedavi yöntemlerini uyguluyorlar. Pittsburg Çocuk Hastanesi klinik şefi Dr. Beverly Brozanski’ ye göre kafein terapisi prematüre bebeklerde yaklaşık 10 yıldır kullanılan bir yöntem.
Prematürelere Altı Bardak Kahvedeki Kafein Miktarı Veriliyor
Araştırmacılar apnenin, henüz akciğerleri ve sinir sistemi tam olarak gelişmediğinden prematüre bebeklerde sık rastlanan bir durum olduğunu belirtiyor. Bu problem için kafein terapisinin yaralı mı zararlı mı olduğuna cevap vermek için Schmidt ve meslektaşları bir grup oluşturarak Avusturalya, Kanada ve Birleşik Krallık’ ta 2000 bebek üzerinde araştırma yaptılar. Çalışmada yer alan bütün bebeklerin ağırlıkları 500g ve 1250 gr arasında değişiyordu ve ortalama 27 haftalık bir hamilelik süresinin ardından dünyaya gelmişlerdi. Bu bebeklerin yarısı kafein terapisi için rastgele seçildi ve diğer yarısı üstünde de placebo etkisi uygulandı. Schmidt’ e göre bebeklere verilen dozun 6 bardak kahvede bulunan kafein miktarına eşit olduğunu belirtti.
Kafein Terapisi Gören Bebekler Daha Ufak Oluyorlar
2006’da araştırmacılar, kafein terapisi gören bebeklerde, prematüre bebeklerde sık rastlanan akciğer hasarı olan bronkopulmoner displazi’ nin(doğuştan akciğer içinden geçen hava kanallarının tıkalı olması) daha az acı verici olduğuna dair ilk açıklamayı yaptılar. Fakat aynı zamanda kafein terapisi gören bebeklerin placebo uygulanan bebeklere göre daha ufak olduğunu belirtiyorlar.
Çocuklar 5-6 Yaşına Geldiklerinde Sonuçlar Daha Kesin Anlaşılacak
Araştırmacılar, halen sürmekte olan çalışmaların sonucunda, bebekler 2 yaşına geldiğinde elde ettikleri bulguları açıkladılar. Kafein terapisi gören bebeklerin %23’ünün öldüğünü ya da sinir sisteminde placebo uygulanan bebeklere kıyasla daha çok hasara rastlandığını söylediler. Beyin felci, kafein uygulanan grupta %42 daha az rastlanılan bir durum zekâ geriliği placebo uygulanan gruba göre %19 daha az rastlanıldı. 2 yılın ardından Araştırmacılar boy, kilo ve kafatası çapında önemli değişiklik görmediklerini kaydettiler. Schmidt ve meslektaşları bu bebekleri izlemeye devam ediyor ve çocuklar 5-6 yaşlarına geldiklerinde izlenimlerini tekrar bildirecekler. Bu noktada, araştırmacılar çocuklar 2 yaşındayken anlaşılamayan yetersizlikleri daha net görerek zeka geriliğine ve dışarıdan gelen uyarılara karşı verdikleri tepkilere dair daha kesin bilgiler elde etmiş olacaklar.
Schmidt: “Prematüreler İçin Artık Bir İlacımız Var”
Schmidt, kafein terapisinin diğer faydalı yönlerinin nasıl görüleceğine dair emin olmadığını belirtirken “ Bu faydalı etkilerin nedeni ne olursa olsun şu an kesin olarak söyleyebiliriz ki artık elimizde bebeklere yardım edebilecek bir ilaç var” diyor. Brozanski, “Biz, hep bebekleri mümkün olduğunca tıbbi ilaç tedavisinden uzak tutmaya odaklandık. Birçok aile endişeleniyor, ama artık ebeveynler rahat olabilirler. Bu çocuklarda kafein olumlu etkiler yarattı” diyor.
Bazı insanlar sabah kahvesi olmadan yaşayamayacaklarını söyler, fakat kafein gerçekten de prematüre bebekler için kurtarıcı olabiliyor.
Yeni bir araştırma, yüksek dozda verilen kafein terapisinin zamanından oldukça erken doğan bebeklerde beyin felci de dahil olmak üzere pek çok sakatlığı azalttığını ispatlıyor. Kanada Ontario’ daki McMaster Üniversitesi Klinik Epidemiyoloji ve Biyostatik departmanında profesör olan Dr. Barbara Schmidt, “Bu gelişme, bakıcılar ve ebeveynler için gerçekten iyi bir haber. Artık biliyoruz ki kafein terapisi, faydalı tarafları zararlı yönlerini bastırdığında kesin sonuç veren bir tedavi şeklidir.” diyor. Schmidt, “Bu ilaç, çok erken doğan çocuklardaki sakatlık oranını azalttığını ikna edici bir biçimde gösteren ilk ilaç” diyor.
Kafein Terapisi On Senedir Uygulanıyor
Normal gebelik süresi 40 haftadır ve 37 haftasını doldurmadan doğan bebekler prematüre olarak adlandırılıyor. Bir bebek ne kadar erken doğarsa yaşadığı takdirde ciddi derecede sakatlık ihtimali de o kadar çok oluyor. Bulgular genellikle ufak bebeklerde olumsuz etki yarattığına dair olduğundan neonatolojistler, prematüre bebekleri ufak sakatlıklarla yaşatabileceklerini düşünerek pratik tedavi yöntemlerini uyguluyorlar. Pittsburg Çocuk Hastanesi klinik şefi Dr. Beverly Brozanski’ ye göre kafein terapisi prematüre bebeklerde yaklaşık 10 yıldır kullanılan bir yöntem.
Prematürelere Altı Bardak Kahvedeki Kafein Miktarı Veriliyor
Araştırmacılar apnenin, henüz akciğerleri ve sinir sistemi tam olarak gelişmediğinden prematüre bebeklerde sık rastlanan bir durum olduğunu belirtiyor. Bu problem için kafein terapisinin yaralı mı zararlı mı olduğuna cevap vermek için Schmidt ve meslektaşları bir grup oluşturarak Avusturalya, Kanada ve Birleşik Krallık’ ta 2000 bebek üzerinde araştırma yaptılar. Çalışmada yer alan bütün bebeklerin ağırlıkları 500g ve 1250 gr arasında değişiyordu ve ortalama 27 haftalık bir hamilelik süresinin ardından dünyaya gelmişlerdi. Bu bebeklerin yarısı kafein terapisi için rastgele seçildi ve diğer yarısı üstünde de placebo etkisi uygulandı. Schmidt’ e göre bebeklere verilen dozun 6 bardak kahvede bulunan kafein miktarına eşit olduğunu belirtti.
Kafein Terapisi Gören Bebekler Daha Ufak Oluyorlar
2006’da araştırmacılar, kafein terapisi gören bebeklerde, prematüre bebeklerde sık rastlanan akciğer hasarı olan bronkopulmoner displazi’ nin(doğuştan akciğer içinden geçen hava kanallarının tıkalı olması) daha az acı verici olduğuna dair ilk açıklamayı yaptılar. Fakat aynı zamanda kafein terapisi gören bebeklerin placebo uygulanan bebeklere göre daha ufak olduğunu belirtiyorlar.
Çocuklar 5-6 Yaşına Geldiklerinde Sonuçlar Daha Kesin Anlaşılacak
Araştırmacılar, halen sürmekte olan çalışmaların sonucunda, bebekler 2 yaşına geldiğinde elde ettikleri bulguları açıkladılar. Kafein terapisi gören bebeklerin %23’ünün öldüğünü ya da sinir sisteminde placebo uygulanan bebeklere kıyasla daha çok hasara rastlandığını söylediler. Beyin felci, kafein uygulanan grupta %42 daha az rastlanılan bir durum zekâ geriliği placebo uygulanan gruba göre %19 daha az rastlanıldı. 2 yılın ardından Araştırmacılar boy, kilo ve kafatası çapında önemli değişiklik görmediklerini kaydettiler. Schmidt ve meslektaşları bu bebekleri izlemeye devam ediyor ve çocuklar 5-6 yaşlarına geldiklerinde izlenimlerini tekrar bildirecekler. Bu noktada, araştırmacılar çocuklar 2 yaşındayken anlaşılamayan yetersizlikleri daha net görerek zeka geriliğine ve dışarıdan gelen uyarılara karşı verdikleri tepkilere dair daha kesin bilgiler elde etmiş olacaklar.
Schmidt: “Prematüreler İçin Artık Bir İlacımız Var”
Schmidt, kafein terapisinin diğer faydalı yönlerinin nasıl görüleceğine dair emin olmadığını belirtirken “ Bu faydalı etkilerin nedeni ne olursa olsun şu an kesin olarak söyleyebiliriz ki artık elimizde bebeklere yardım edebilecek bir ilaç var” diyor. Brozanski, “Biz, hep bebekleri mümkün olduğunca tıbbi ilaç tedavisinden uzak tutmaya odaklandık. Birçok aile endişeleniyor, ama artık ebeveynler rahat olabilirler. Bu çocuklarda kafein olumlu etkiler yarattı” diyor.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder